

Om je snel inzicht te geven in de status van jouw site, slaan we veel van de randinformatie over en duiken we direct in de kern.
De gezondheid van jullie site zie je in het blokje van “Site Health”. Deze gezondheidsscore is matig te noemen.
Daarnaast hebben we nog gekeken naar de techniek, autoriteit en content van de site. Deze is:
Dit brengt jouw site tot een gemiddeld goede SEO technische site. Om je vooruit te helpen geven wij je meer inzicht in de situatie en vind je geadviseerde eerste acties in dit rapport. Deze geven richting aan de vooruitgang van jouw site. Veel leesplezier! Heb je vragen, bel of mail me dan. Ik help je graag verder.



Ik ga je natuurlijk niet gewoon in het diepe gooien. Graag geef ik je eerst nog een korte uitleg over de drie pijlers van SEO.
Kijkend naar een website beginnen we vaak aan de “achterkant”. Even kijken wat er onder de motorkap zit, hoe snel is hij en zijn er nog technische verbeterpunten. De techniek kan veel bijdragen maar ook afbreken aan je vindbaarheid.
Als we het hebben over vindbaarheid, mag autoriteit niet over het hoofd worden gezien. Door de zoekmachines wordt een bepaalde waarde aan jouw site toegekend, afhankelijk van een aantal factoren. Backlinks zijn hier een groot onderdeel van. Door middel van Linkbuilding kun je ervoor zorgen dat je site een betere autoriteit krijgt, maar ook specifieke onderwerpen boosten.
Sluit jouw content niet aan bij wat jouw mogelijke bezoekers zoeken, dan vinden ze je ook niet. Kort door de bocht, is jouw content niet goed voor Google, dan laat Google je niet zien.
Deze pagina’s zijn gezond. Dat betekent effectief dat er geen problemen gevonden zijn op deze pagina’s
Deze pagina’s zijn stuk. Dat houdt in dat ze waarschijnlijk niet bereikbaar zijn.
Deze pagina’s hebben problemen. Dit gaat in verschillende gradaties. Van error tot aanbeveling.
Deze pagina’s zijn doorverwezen. Doorverwijzingen zijn prima, maar je wil er niet teveel.
Deze pagina’s zijn geblokkeerd voor zoekmachines.
1. Gebroken interne links
2. Dubbele/ontbrekende meta beschrijvingen (blog)
3. 302 redirects (nadelige code, 301 geniet voorkeur)
4. Pagina’s zonder H1
5. Te lange meta titles
In het bovenstaande overzicht zie je een eenvoudig overzicht van technische fouten. De oplossingen kunnen bijdragen aan een verbeterde vindbaarheid op productniveau, een betere gebruikerservaring en verbeterde zichtbaarheid in Google. De volgorde die hier staat is niet leidend in de volgorde van oplossingen.
11 verwijzende domeinen
Wat we hierboven zien is het linkprofiel in een notendop. Dit linkprofiel verdient nog wel wat aandacht. De website ontvangt nu een totaal van 155 backlinks. Dit aantal is een prima hoeveelheid, maar verdient nog wel wat aandacht. 21% van de backlinks is giftig (slecht) en 7% heeft deze potentie. Vooral dit deel mag aandacht hebben. Daarbij is een gestage groei van backlinks nog steeds wenselijk.
Op 22 pagina’s van de website is een scan uitgevoerd die aangeeft hoe de content status is. De grootste post bestaat uit content ideeën. Een voorbeeld hiervan is de hoeveelheid tekst op een pagina. Meer tekst geeft meer ruimte om zoekwoorden te verwerken en daarmee voed je de zoekmachines. In verhouding tot concurrenten zijn er ook nog veel mogelijkheden om relevante termen toe te voegen. Het verrijken van content met semantiek, zorgt er voor dat Google je hoger kan plaatsen, net als A.I.
De belangrijkste uitkomst van de scan zijn toch wel de gebroken links en de dubbele meta beschrijvingen. Deze zijn op te lossen door de site na te lopen en de gebroken links te verwijderen. Wat betreft de dubbele meta’s: Het geniet de voorkeur om iedere blog zijn eigen beschrijving te geven.
Content technisch is de site gemiddeld op orde. De lengte van teksten is goed en er is een koppenstructuur toegevoegd. Wel liggen er nog kansen. Zo kan er in veel gevallen gekozen worden voor een kop (h1) die vriendelijker is voor Google. Ook het uitbreiden op relevante termen in de teksten zal vooruitgang brengen.
Eerst even poetsen. Er is een redelijk groot aantal links welke slecht te noemen zijn. Deze dienen eerst gemarkeerd te worden binnen Google als niet wenselijk. Daarna gestaag doorbouwen aan het linkprofiel. Dit zal ervoor zorgen dat de site mee zal groeien in de zoekresultaten.
Bedankt dat we jouw SEO scan mochten uitvoeren. Hiermee heb je een inzicht gekregen in de gezondheid van jouw site als het gaat om organische vindbaarheid in zoekmachines. Ik hoop dan ook dat je er wijzer van bent geworden.
Ben je benieuwd naar de acties die nodig zijn om jouw site naar de eerste pagina van Google te duwen? Wij bellen je nog even na het versturen van dit document. Heb je eerder vragen? Bel dan naar +31 85 004 4978 en ik help je graag verder!
Tot snel!